مدیر واحد عملیات سازمان آتش نشانی مطرح کرد
نیاز مبرم سازمان آتش نشانی به نردبان هیدرولیکی

مدیر واحد عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با اشاره به لزوم تجهیز سازمان آتش نشانی متناسب رشد کمی و کیفی ساخت و سازهای شهری گسترش گفت: برای امدادرسانی بهتر هنگام حوادث، علاوه بر لزوم رسیدن به مکان حادثه در فرصت طلایی کوتاه مدت و تجربه کاری، تجهیزاتی مثل نردبان هیدرولیکی از نیازهای مبرم است.

محمد فروتن نیا در ارتباط تلفنی با برنامه #صبح_سیلک عملکرد سازمان آتش نشانی در حضور بموقع در صحنه حادثه را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: علاوه بر نیاز مبرم این سازمان به تجهیزاتی مثل نردبان هیدرولیکی، خودروهای پشتیبانی و تجهیزات غواصی نیز باید کامل تر و کیفی تر شود.

وی با بیان رشد پرشتاب صنعت و فناوری و بروز خطرات و تهدیدات جدیدتر در عصر حاضر، تاکید کرد: تنها در یک ماه گذشته عملیات اطفای ۵۸ مورد حریق و ۱۵۵ مورد امداد و نجات با حضور تیم های مختلف سازمان انجام شده که طبعا این نوع ماموریت ها به مرور زمان فرسایش تجهیزات و لزوم نوسازی آن را به دنبال دارد.

فروتن نیا فعالیت شبانه روزی و زنجیروار یکصد نیروی آموزش دیده سازمان آتش نشانی در قالب تخصص های مختلف را یادآور شد و تصریح کرد: باوجود موقعیت های خوب امدادرسانی ایستگاه های مختلف پنجگانه در سطح شهر، از نظر توسعه ایستگاه ها با استانداردهای موجود فاصله داریم و این مشارکت مردم در شکل گیری فرهنگی ایمنی برای کاهش حوادث را می طلبد.

وی تحقق شهر ایمن را در سایه رعایت نکات ایمنی در معماری و شهرسازی و ترویج فرهنگ ایمنی دانست و با انتقاد از برخی بی تدبیری ها گفت: فضای سبز و بخصوص پارکینگ های مسقف شهرک خاتم الانبیاء به خوبی جانمایی نشده و همین موضوع هنگام حادثه، دسترسی خودروهای آتش نشانی برای امدادرسانی و نجات جان ساکنین را دشوار می کند.

مدیر واحد عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، لزوم ایجاد مسیر اضطراری دسترسی به بزرگراه امیرکبیر برای خدمت رسانی سریع و آسان خودروهای امدادی به مصدومین حوادث جاده ای را تاکید کرد و گفت: در بازار تاریخی کاشان نیز همیشه خطر در کمین مغازه هاست، از این رو کسبه باید به رعایت مسایل ایمنی بخصوص در بحث سیم کشی های برق و اتصالات توجه ویژه کنند.

فروتن نیا برخی مزاحمت های تلفنی را باعث خسارات جبران ناپذیر برای شهر و خدمت رسانی سازمان آتش نشانی دانست و خاطرنشان کرد: از تعداد کل ۴ هزار و ۱۱۷ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان در یک مقطع زمانی، سه هزار و ۳۶ مورد آن از نوع مزاحمت های تلفنی بوده که باتوجه به ضرورت اعزام تیم های امدادی به صحنه، این مزاحمت ها باعث خسارت به وقت و هزینه های جاری این سازمان می شود.

 

آموزش فارسی | آموزش برنامه نویسی ، آموزش فتوشاپ ، آموزش MSP ، آموزش ورد ، آموزش اکسل ، آموزش تولید محتوا ، آموزش ربات تلگرام ، آموزش asp.net Mvc core ، دانلود پروژه msp آموزش کنترل پروژه msp